Bilhandlare har många besökare på sin hemsida, men desto färre leads som ofta är av sämre kvalitet. Gör det enklare för engagerade köpare att komma i kontakt och sälj fler bilar med Serviceforms chatbotar.
Vi tillhandahåller de bästa konverteringsverktygen för olika CRM-system, webbplatsbyggare och andra marknadsföringsverktyg. Anslut Serviceforms verktyg själv eller låt oss göra anpassade integrationer åt dig.
Vi har tagit fram chatbotar som är skräddarsydda specifikt för bilhandlare. Genom att underlätta kontakten med köpare kan du:
Våra chatbotar kvalificerar leads så att säljarna kan fokusera på seriösa köpare. Engagerade köpare betyder kvalificerade leads. Vi kvalificerar kontaktförfrågningar genom att:
En köpare är på jakt efter en ny bil och hittar din hemsida. Köparen börjar leta efter en bil som den gillar och som passar dennes budget.
För att hjälpa köparen att hitta en passande bil poppar en chatbot upp och frågar om dennes behov och önskemål. Baserat på svaren föreslår chatboten den perfekta bilen för köparen.
Chatboten introducerar köparen till en livechat via WhatsApp eller direkt i chatboten. Allt som återstår för dina medarbetare är att följa upp med köparen och stänga affären.
Känner du dig tyngd av alla telefonsamtal? Vår chatbot underlättar processen genom ett effektivt och automatiserat bokningssystem för servicebesök, som i sin tur bringar merförsäljningsmöjligheter.
Volkswagen Group Retail Spain har använt Serviceforms chatbot för att kvalificera sina leads, sälja fler bilar och automatisera kundsupporten. Deras marknadschef, Ángel Herráez, säger att över 10% av deras nya kunder kontaktar dem via chatboten, och över 30% av dem är kvalificerade.